Általános szerződési feltételek
Tartalom
1./ a) Az Általános Felhasználási és Szerződési Feltételek, olyan a felek által egyedileg előre meg nem tárgyalt, egyoldalúan, a másik fél közreműködése nélkül előre meghatározott, szerződési feltételek, amelyek tartalmazzák a KÁLVIT-IMPEX Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság, mint szolgáltató által üzemeltetett és fenntartott https://butornagy.hu/ (a továbbiakban: weboldal) használatára, a weboldalon keretében nyújtott szolgáltatások igénybevételére, így az azon megjelenő termékek értékesítésére (a továbbiakban: web-shop) vonatkozó általános szerződési és felhasználási feltételeket.
2./ A felek rögzítik, hogy jelen Általános Felhasználási és Szerződési Feltételek alkalmazása során:
3./ A szolgáltató adatai és elérhetőségei:
4./ A web-shopban feltüntetésre kerülő termékek online vásárolhatók meg és a szolgáltató általi házhozszállítással, futárszolgálat általi kiszállítással, valamint a szolgáltató KFT TELEPHELYÉN: 4800 Vásárosnamény külterület 0595/19 szám alatti székhelyén, előre egyeztetett időpontban, személyesen vehetők át.
1./ a) Az ÁSZF rendelkezéseit a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. V. törvény, az információs önrendelkezési jogról szóló és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, valamint az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Rendelete a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló általános adatvédelmi rendelet (a továbbiakban: GDPR) rendelkezéseivel összhangban kell értelmezni. A vonatkozó jogszabályok rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül irányadóak.
2./ Az ÁSZF egyoldalú módosításának jogát a szolgáltató fenntartja, erre tekintettel – indoklást mellőzve – jogosult rendelkezéseit megváltoztatni. A módosításról, illetve a módosításokkal egységes szerkezetben közzétett ÁSZF-ről a megrendelőket – legalább 8 nappal a hatályba lépését megelőzően – tájékoztatja.
III. Termékek és szolgáltatások; a megrendelés, mint jognyilatkozat
1./ a) Szolgáltató eladásra kínált termékeit és termékpalettáját a megrendelő számára hozzáférhető és egyértelmű módon teszi közzé, azzal, hogy a web-shopban a szolgáltató részletesen feltünteti a termékek nevét, leírását, valamint a termékekről fényképet jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságtól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. A web-shopon keresztül történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
2./ a) A termékaktuális árak a weboldalon közzétételre kerülnek, akként, hogy a szolgáltatónak jogában áll azokat bármikor egyoldalúan módosítani. Az árak módosítása nem eredményezi az ÁSZF rendelkezéseinek egyoldalú módosítását.
3./ Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja a megrendelőket az akció időtartamáról.
4./ a) Megrendeléssel a megrendelő és a szolgáltató elektronikus úton létrejövő szerződést kötnek egymással, mely alapján a megrendelő a megrendelési összeget megfizeti, egyúttal kötelezettséget vállal a termék(ek) átvételére, a szolgáltató pedig kötelezettséget vállal arra, hogy a megrendelt termék(ek) megrendelő részére történő leszállításáról határidőben gondoskodik. A megrendelésre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadók. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik.
5./ Amennyiben jogszabály vagy ÁSZF nem ír elő papíralapú írásbeli kommunikációt a megrendelő és a szolgáltató között, abban az esetben az e-mail-üzenet írásbelinek minősülő voltát a felek kölcsönösen elfogadják. A szolgáltató és a megrendelő kifejezetten tudomásul veszik, hogy a köztük létrejött jogviszony alapja az online együttműködés (termékek megrendelése online szerződéskötéssel), így az egymás közt folytatandó kommunikáció elsődlegesen e-mail útján történik.
6./ A minimális rendelési összeg: bruttó 25.000.-Ft.
1./ a) A megrendelő a termékpalettát a web-shop-rendszerben ismerheti meg. Megrendelés leadására a web-shopban történő regisztrációt követő bejelentkezéssel vagy regisztráció és bejelentkezés nélkül is lehetősége van a megrendelőnek. Abban az esetben, ha a megrendelő regisztrálni szeretne a weboldalra, a regisztráció során a megrendelő a következő adatokat köteles megadni: elektronikus levelezési cím, jelszó, név, telefonszám, lakcím; felhasználói név, szállítási cím, számlázási cím.
A megrendelő a regisztrációs felületen valós adatait köteles megadni. Megrendelő vállalja, hogy a regisztráció során megadott adatait szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és valóságnak megfeleljenek. A regisztráció során megadott adatokat a rendszer elmenti, és a legközelebbi vásárlás alkalmával a Megrendelőnek már csak be kell jelentkeznie a felhasználói fiókjába. A regisztrációs lap téves vagy hibás kitöltése esetén a regisztráció érvénytelen.
Az ebből származó esetleges téves teljesítésért a szolgáltató semmilyen formában nem vállal felelősséget. A téves regisztrációból eredő téves címre történő kiszállítás díját a megrendelő köteles a szolgáltatónak megfizetni.
A megrendelő jogosult a regisztrációját bármikor törölni. A megrendelő felhasználói adatai – törlést követően – azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből. Az eltávolítást követően az adatok visszaállítására nincs mód, új regisztráció szükséges.
A felhasználói hozzáférési adatok (különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a megrendelő felelős. Amennyiben a megrendelő tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzáfért, köteles haladéktalanul megváltoztatni a jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.
2./ A megrendelő érvényes megrendelést a – regisztrációt követő – rendszerbe történő bejelentkezés után tud leadni. Bejelentkezni e-mailcímének és jelszavának megadásával jogosult.
3./ a) A megrendelni kívánt termékeket a megrendelőnek egy virtuális kosárba kell gyűjtenie. A megrendelés érvényes leadásának feltétele a termék(ek) “kosárba helyezése”. A termék(ek) kosárba helyezését közvetlenül a termék egyedi adatlapján történő, KOSÁRBA feliratú ikonra kattintással lehet megtenni. A rendelt mennyiség, a kosárra kattintás után, a kosaram feliratra kattintva, egy kisméretű fehér négyzetben módosítható. Ezt követően a „kosaram” képernyőn eldöntheti a megrendelő, hogy a „kezdőlap” feliratra kattintva még más termékeket is keres a web-shopban vagy – a pénztár gombra kattintva – feladja megrendelését.
Amennyiben a megrendelő a termékpalettán történő böngészést befejezte, úgy a vásárlást a kosár tartalmának megtekintését követően képes véglegesíteni. A web-shop pénztárában a szolgáltató a számlázási adatok kitöltésével fejlécében jelzi a rendelés lépéseinek számát, illetve azt, hogy az adott képernyőn a megrendelő hol tart a vásárlási folyamatban. A szállítási és fizetési módok kiválasztása a következő lépés a kosárban.
A pénztárban a számlázási adatok kitöltése után tudja a rendelését véglegesíteni és elküldeni a megrendelő, a megrendelés elküldése gombra kattintva, ezzel véglegesítheti a megrendelő a megrendelést. Megrendelő kötelessége, hogy ezen az oldalon minden adatot ismét leellenőrizzen, és ha hibát talál, a személyes adatokat módosítsa A folyamatban a megrendelő bármikor visszaléphet bármelyik képernyőre, korrigálhatja a számlázási adatokat, illetve a szállítási címet. Ha a megrendelő mindent rendbe talált, akkor – „a megrendelés elküldése” gombra kattintva – a „kosaram” képernyőn feladhatja rendelését. Ezt követően e-mailben nyugtázást kap rendelésének fogadásáról, ami azonban nem tekinthető a rendelés visszaigazolásának. A rendelés visszaigazolása egy második, elfogadó e-mail vagy a szolgáltató munkatársának – a megrendelőt rendelése teljesítéséről informáló – telefonos tájékoztatása révén történik. Amennyiben e visszaigazolás a megrendelő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül a megrendelőhöz nem érkezik meg, a megrendelő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekinthető a szolgáltatóhoz, illetve a megrendelőhöz megérkezettnek, amikor az számukra hozzáférhetővé válik.
Banki átutalás útján történő fizetés a szolgáltató (Kálvit-Impex Kft.) Kelet Takarékszövetkezet, Vásárosnamény kirendeltségnél vezetett, 67800168-11037871-00000000 számú pénzforgalmi számlájára (bankszámla), az adott megrendelés számának vagy a megrendelő saját nevének a közlemény rovatban történő feltüntetésével kezdeményezhető, az adott termék visszaigazolt, feltüntetett árának (vételár), vagy amennyiben a szolgáltató előleget kér, úgy a vételár 25% (esetenként 50%) mértékű (vételárelőleg) vagy teljes megfizetésével egyidejűleg. Amennyiben a megrendelő ezt a fizetési módot választja, úgy a szolgáltató a rendelés leadását követően e-mail útján is tájékoztatja a megrendelőt ezen információkról.
Ha a szolgáltató visszaigazolta a megrendelő megrendelését, akkor a visszaigazoló e-mailben a megrendelő megtalálja a szolgáltató bankszámlaszámát és a megrendelésszámot, melyre hivatkoznia kell az átutalás során. A szolgáltató kizárólag a vételárelőleg vagy a teljes vételár hiánytalan megérkezése esetén intézkedik a megrendelés teljesítéséről.
A fennmaradó összeget a megrendelő vagy készpénzben fizeti meg a kiszállító részére a termék átvételekor, vagy átutalással egyenlíti ki.
A számla a megrendelt bútorral együtt érkezik.
2./ A szolgáltató köteles a megrendelést, annak megérkezését követően haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül, visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás a megrendelő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül a megrendelőhöz nem érkezik meg, a megrendelő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a szolgáltatóhoz, illetve a megrendelőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.
3./ A szolgáltató a megrendeléseket munkanapokon 8:00-tól 16:00-ig dolgozza fel. Amennyiben a megrendelő megrendelését a feldolgozásra megállapított időpont után küldi el, úgy a szolgáltató azt a következő munkanap igazolja vissza.
4./ a) A szolgáltató a megrendelést a megrendelt árucikktől függően 6 héten belül teljesíti. A teljesítési idő legfeljebb hat hét, ha a megrendelő a megrendelés napját megelőző munkanap délután egy óráig leadja és a megrendelésben szereplő valamennyi termék a szolgáltatónál vagy a termék gyártójánál készleten megtalálható. Bizonyos esetekben a szállítási idő 6 hetet meghaladó időtartam is lehet, ennek tényéről a szolgáltató a megrendelőt e-mailben vagy telefonon tájékoztatja.
Ha a szolgáltató és a megrendelő a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, a szolgáltató a megrendelő felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek a szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított hat héten belül, köteles a szerződés szerinti teljesítésre. A szállítási cím rendelés leadását követő, utólagos módosítása esetén a felmerülő szállítási díj különbözetét a megrendelő köteles kiegyenlíteni, illetve – amennyiben az az eredeti díjhoz képest kevesebb – a szolgáltató vállalja, hogy 10 munkanapon belül visszatéríti a különbözetet.
1./ a) A megrendelést a szolgáltató az ÁSZF IV.4. pontja szerinti határidőben teljesíti. A megrendelést – a megrendelő választása szerint – a szolgáltató által biztosított saját eszközével történő kiszállítással, futárszolgálat általi kiszállítással vagy személyes átvétellel kaphatja meg. A szállítás megszervezéséről a szolgáltató köteles gondoskodni, azzal, hogy annak ellenértékét a megrendelő a weboldalon előre meghatározott díjszabásnak megfelelően köteles megtéríteni.
2./ Banki átutalással előre megfizetett megrendelés esetén a megrendelt termék(ek)et a szolgáltató, a megrendelő által megrendelésben meghatározott szállítási címére történő “kiszállítással” kézbesíti a megrendelőnek. (a továbbiakban: átadás-átvétel). A termékek árát, valamint a termékek szállításával kapcsolatos költségeket a szolgáltató a weboldalán folyamatosan közzéteszi, a közzétett adatok hitelességéért felelősséget vállal.
3./ Személyes átvétel során a megrendelő jogosult és köteles a termék megrendelésben szereplő vételárát megfizetni és a terméket a szolgáltató székhelyén átvenni. A megrendelő a termék átadás-átvételét mindaddig megtagadhatja, amíg a megrendelő a vételárat hiánytalanul meg nem fizette.
4./ A teljesítés során, ideértve a futárszolgálattal történő leszállítást, a szolgáltató általi szállítást és személyes átvételt is, a megrendelő köteles a csomagot haladéktalanul szemrevételezéssel ellenőrizni. Amennyiben a terméken vagy annak csomagolásán bármilyen sérülést fedez fel, köteles a szállítótól jegyzőkönyv felvételét kérni, vagy az eladónak azt haladéktalanul jelezni. Amennyiben a megrendelő ez irányú kötelezettségét nem teljesíti, úgy a szolgáltató – a szállítást követően – a terméken vagy annak csomagolásán lévő sérülések okán emelt kifogást és panaszt elfogadni nem köteles.
5./ Ha a szolgáltató a szerződésben foglalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a megrendelt termék nem áll rendelkezésére, köteles erről a megrendelőt haladéktalanul tájékoztatni, valamint a megrendelő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.
6) A szolgáltató általi házhozszállítás díja – a szállítási cím fekvése szerint – a következő:
A feltüntetett ár bruttó fogyasztói ár. A szállítási díj a kapuig történő szállítást tartalmazza. A kiszállítás nem foglalja magában a bútor megrendelő lakásába való bevitelét, összeszerelését. Erre vonatkozó igényét a megrendelőnek a rendeléskor kell leadnia.
7./ Kiszállítás esetén, ha az előre egyeztetett időpontban, a megrendelő hibájából, a helyszínen nem történik meg a termék átvétele, a következő kiszállítás minden költsége a megrendelőt terheli.
8./ Az áru hiánytalan átvételét a kiszállításkor a megrendelő által aláírt, megrendelő dokumentumon írásban rögzíteni kell. A szolgáltató részéről akkor tekinthető teljesítettnek a szerződés, ha a bútor az előírásoknak és megrendelésben foglaltaknak megfelelően, a megadott szállítási címen az átadásra előkészítette, erről a megrendelőt igazolható módon értesítette. A bútor megrendelő által megtörtént átvételével mindenképp teljesítettnek tekintendő szerződés.
1./ a) A megrendelő jogosult a megrendeléstől – a termék átadás-átvételét követő 14 naptári napon belül – indoklás nélkül, elállási szándékra vonatkozó egyértelmű írásbeli nyilatkozat útján, egyoldalúan elállni. A megrendelő elállási jogát a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. számú mellékletében megtalálható – jelen ÁSZF 1. számú mellékletét képező – nyilatkozatminta felhasználásával vagy más, egyértelmű, írásbeli nyilatkozatával is gyakorolhatja. A megrendelő elállási jogát az erre vonatkozó e-mailüzenet szolgáltató részére történő megküldésével is gyakorolhatja. A szolgáltató a megrendelő elállásától szóló e-mail üzenetet haladéktalanul visszaigazolni köteles. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a megrendelő nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi. Kétség esetén a megrendelőt terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogát az erre nyitva álló határidőn belül a jelen általános szerződési feltételeknek megfelelően gyakorolta.
2./ a) A megrendelő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. A terméket eredeti, sértetlen állapotban kell az átadás-átvétel során részére átadott számlával együtt visszajuttatnia a szolgáltató címére. A szolgáltató eredeti, új állapotú, sérülésmentes, hiánytalan tartalmú és csomagolású termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat megtéríteni. Amennyiben a megrendelő, a visszaszolgáltatott terméket hiányos tartalmú vagy sérült állapotban juttatja vissza a szolgáltató részére, úgy a szolgáltató azt értékcsökkentett állapotban vásárolja vissza. Az elállási jog gyakorlása semmilyen többletköltséget nem jelent a megrendelő számára, a termék visszajuttatásáról azonban gondoskodni köteles. Amennyiben a megrendelő a teljesítés megkezdését követően gyakorolja az elállási és felmondási jogát, köteles megtéríteni a szolgáltató minden, ennek kapcsán felmerült költséget.
3./ a) Amennyiben a megrendelő a visszaszolgáltatásáról gondoskodott, úgy a szolgáltató haladéktalanul, az elállási szándék jelzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a teljes összeget.
4./ A korábbiakban részletezett elállási jog gyakorlásának szabályai nem zárják ki, hogy a megrendelő elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban gyakorolja.
5./ A fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát
6./ Elállási/ Felmondási nyilatkozatminta, mely itt érhető el:
VII. Szavatosság, jótállás
1.) A Vevőt a Szolgáltató hibás teljesítése esetén megilletik mindazok a szavatossági, illetve jótállási jogok, amelyeket számára a Polgári Törvénykönyv (2013.évi V. törvény) 6:157.§ – 6:178.§, illetve, a bruttó 10.000 Ft összeget meghaladó bútorvásárlás esetén, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendeletben foglaltak biztosítanak számára.
2.) Termékszavatosság:
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a VI. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártója általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját – termékszavatossági igény érvényesítése esetén –Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Tájékoztatjuk, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
2.2) A Szolgáltató mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy:
2.3) A megrendelő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a szolgáltatóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a megrendelő felelős. A szolgáltatót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár. A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a Szolgáltatóval szemben. Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
3.) Kellékszavatosság:
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Kálvit-Impex Kft hibás teljesítése esetén, a vállalkozással szemben, kellékszavatossági igényt érvényesíthet, a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára, más igénye teljesítéséhez képest, aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát – a vállalkozás költségére – Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Tájékoztatjuk ugyanakkor, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő hat hónap, de legfeljebb egy év.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Kálvit-Impex Kft. mint vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
4.) Hiba közlése
A megrendelő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni, amennyiben bizonyítható, hogy a termék hibája annak átvételekor már meglévő gyártói mulasztásból keletkezett. A közlés késedelméből eredő kárért a megrendelő felelős. A megrendelő kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt, fogyasztó megrendelő esetén két év alatt évül el. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.
5.) Jótállás
Hibás teljesítés esetén a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet, a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól, valamint a 2013. évi V. torvény alapján a Kálvit-Impex Kft. Szolgáltató jótállásra köteles. A Szolgáltató szavatolja, hogy a jelen szerződés tárgyát képező bútorok alkalmasak a rendeltetésszerű használatra, valamint mentesek mindenfajta tervezési, anyagbeli, kivitelezési hibától. A Szolgáltató a termék megrendelő általi átvételtől számított 1 év jótállást vállal.
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén, a megkötött szerződés alapján, a Kálvit-Impex Kft jótállásra köteles.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Tájékoztatjuk, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a jótállásból fakadó jogok – az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül – megilletik Önt.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
TÁJÉKOZTATÓ A JÓTÁLLÁSI JOGOKRÓL
A szolgáltató felelősségének korlátai:
A Szolgáltató felelőssége – a szavatosság, illetve jótállás vonatkozásában – nem terjed ki az olyan hibákra, amelyek a rendeltetésellenes használatból, nem megfelelő összeszerelésből, rongálásból, illetve elemi csapásból származnak; olyan hibákra, melyek arra vezethetők vissza, hogy a bútorra vonatkozó kezelési, használati, illetve karbantartási utasítást nem tartották be; ha a bútort átalakították vagy megváltoztatták; ha valamely alkatrész (szövet stb.) természetes kopás, elhasználódás során tönkremegy, vagy a megrendelő nem tett eleget a kárenyhítési kötelezettségének.
VIII. Panaszkezelési és vitarendezés
1./ Megrendelő a megrendeléssel kapcsolatban felmerülő panaszát e-mailen, postai úton vagy személyesen a szolgáltató székhelyén teheti meg.
2./ A megrendelő panaszában köteles a panasz okát és ezzel kapcsolatos igényét tényszerűen megjelölni.
3./ A szolgáltató a megrendelő panaszát köteles olyan formában visszaigazolni, amilyen formában az megérkezett. A szolgáltató a panaszt haladéktalanul köteles megvizsgálni, és a vizsgálat eredményéről a megrendelőt – hitelt érdemélő módon – tájékoztatni. Amennyiben a panasz alapos, úgy köteles a megrendelő igényeit teljesíteni és a jogsértő állapotot megszüntetni.
4./ Amennyiben a szolgáltató a megrendelő panaszát megalapozatlannak tartja, arról haladéktalanul értesíti. Ha a megrendelő a panaszában foglaltakat – a szolgáltató álláspontjától függetlenül – fenntartja, úgy a felek a közöttük kialakuló vitát elsősorban békés úton kötelesek rendezni.
5./ Amennyiben a felek közötti békés vitarendezés nem vezet eredményre, úgy a megrendelő jogát bíróság előtt érvényesítheti. A felek a jogvitáik rendezésére a Vásárosnaményi Járás Bíróság kizárólagos illetékességét kötik ki.
6./Online vitarendezési platform: http://ec.europa.eu/
Fogyasztóvédelmi felügyelőség : 4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10.
Békéltető testület: 4400 Nyíregyháza, Széchényi Ut 2.
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság által létrehozott honlapon (http://ec.europa.eu/) a fogyasztók – regisztrációt követően – online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat egy kérelem kitöltésével rendezhetik, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók érvényesíteni tudják jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben. Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Amennyiben a vásárló nem ért egyet a panaszos ügy kezelésével, jegyzőkönyvet kell felvenni. Az ehhez szükséges formanyomtatványt itt érheti el, melyet a szolgáltató részére kitöltve visszaküldheti a fogyasztó: JEGYZŐKÖNYV
Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál.
Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/
Bírósági eljárás
Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető testületi eljárás
Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
1./ A megrendelő személyes adatainak kezelésére jelen ÁSZF és szolgáltató Adatvédelmi Szabályzatában foglaltak az irányadóak.
2./ Szolgáltató a megrendelő személyes adatait kizárólag a szolgáltatás nyújtásával összefüggő, a weboldalon történő megrendelések maradéktalan teljesítése és egyéb járulékos tevékenységek céljából, szolgáltatás nyújtása, jogok gyakorlása és kötelezettség teljesítése érdekében kezelheti. Szolgáltató a személyes adatokat kizárólag a szolgáltatás megvalósításához szükséges mértékben és időtartamban kezeli.
3./ A megrendelő a weboldalán történő regisztrációjával, és/vagy a megrendelések leadásával automatikusan érintetté válik a személyes adatainak szolgáltató általi kezelésében, amely adatkezelések jogalapja a regisztráció esetében a megrendelő hozzájárulása, a vásárlás vonatkozásában szerződés teljesíthetősége, illetve a számlázás esetén a szolgáltató jogi kötelezettsége lesz.. A szolgáltató a személyes adatok kezelését a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által vezetett adatvédelmi nyilvántartásba bejelentette.
4./ Az adatkezelés során a szolgáltató a megrendelésekben szereplő, annak tárgyára vonatkozó információkon túl a megrendelő nevét (cégnevét), e-mailcímét, telefonszámát, illetve postai címét (székhely címét és/vagy telephelyét, fióktelepét) jogosult kezelni. A szolgáltató az előbb felsorolt adatokat a megrendelés teljesítése érdekében jogosult kezelni, ugyanis ezek felhasználása nélkül a szállító a megrendelőt elérni nem képes, a megrendelővel a kapcsolatfelvétel meghiúsul.
5./ A szolgáltató a megrendelő bankszámlaadatait felhasználni kizárólag a megrendelés ellenértékének megfizetése érdekében és annak céljára jogosult, e vonatkozásban, a megrendelő bankszámlaadatait bizalmasan (köteles) kezeli.
6./ A szolgáltató kizárólag statisztikai célra jogosult felhasználni a megrendelő regisztrációja, valamint a weboldalra történő látogatás során rögzítésre kerülő számítógép IP-címére, a látogatás kezdő időpontjára, illetve a böngésző és az operációs rendszer típusára vonatkozó adatokat. Ezen adatok harmadik személy részére a szolgáltató nem adhatja ki, kivéve, ha arra jogszabály vagy egyéb hatósági előírás kötelezi.
7./ A megrendelő a weboldalra történő regisztrációjával hozzájárulását adhatja ahhoz, hogy a szolgáltató a részére aktualitásokat , akciókat, hasznos tudnivalókat, saját vagy szerződő partnereinek – üzletszerzési célú – ajánlatát tartalmazó hírlevelet, illetve kifejezetten reklámot tartalmazó elektronikus üzenetet küldjön. A megrendelő ezirányú hozzájárulása kétséget kizáróan ki kell terjedjen a hírlevéllel kapcsolatos személyes adatok szolgáltató általi kezeléséhez. A megrendelőnek jogában áll a hírlevélről leiratkozni.
8./ A szolgáltató adatkezelése során kötelezettséget vállal arra, hogy a természetes személy megrendelő személyes adatainak, jogi személy vagy jogi személyiség nélküli megrendelők vonatkozásában, azok üzleti titok körébe eső adatainak biztonságát és védelmét saját felelősségére és költségére biztosítja.
9./ Előzőekben rögzítettekre tekintettel a szolgáltató köteles gondoskodni az általa kezelt valamennyi adat, üzleti titok és tény biztonságáról, az adatkezelés biztonsága körében a technikai és szervezési intézkedések megtételéről, ezzel összefüggésben belső szabályok, így adatvédelmi szabályok kialakításáról.
10./ Amennyiben személyes adat, illetve üzleti titok körébe eső bármely adat a szolgáltatón kívül, megrendelőnek felróható okból jut jogosulatlan harmadik személy tudomására, abban az esetben a szolgáltatót felelősség nem terheli.
11./ A szolgáltató természetes személy megrendelő megkeresését követően haladéktalanul, de a megkeresést követő legkésőbb 30 napon belül köteles a megrendelő számára tájékoztatást adni az általa kezelt, megrendelőt érintő személyes adatokról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó(k) nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá – a személyes adatok továbbítása esetén – az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről.
12./ A megrendelő regisztráció, valamint megrendelés során megadott adatait bármikor jogosult módosítani, regisztrációját és azok adatait helyesbíteni, zárolni és törölni.
13./ A szolgáltató nem köteles a megrendelő adatainak hitelességét és valóságát vizsgálni. Azok tartalmának hitelességéért felelősséggel a megrendelő tartozik.
14./ Amennyiben a szolgáltató a működés során a megrendelő adatainak valótlanságát vagy pontatlanságát észleli, úgy jogosult a megrendelőt felszólítani az adatok hiteles megadására. Ha azonban a valótlan adat tartalma a szolgáltató számára hitelt érdemlő módon igazolásra kerül, abban az esetben a szolgáltató jogosult a valótlan adattartalmat egyoldalúan helyesbíteni, illetve pontosítani.
15./ Érintetti jogok
Megrendelő, mint Érintett (a továbbiakban: Érintett), bármikor kérhet részletes tájékoztatást személyes adatai kezeléséről, illetve hozzáférhet a személyes adataihoz, kérheti azok helyesbítését, kérheti azok törlését vagy kezelésének korlátozását, tiltakozhat a személyes adatok kezelése ellen, valamint élhet adathordozhatósághoz való jogával. Jogosult továbbá panaszt tenni bármely felügyeleti hatóságnál, amennyiben úgy ítéli meg, hogy az Adatkezelő megsérti a GDPR rendelkezéseit az Érintettre vonatkozó személyes adatok kezelése során. Egyes jogait az alábbiak szerint gyakorolhatja:
15.1) Tájékoztatáshoz és hozzáféréshez való jog (GDPR 15. cikk).
Érintett jogosult arra, hogy az Adatkezelőtől – kérésére – visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a következő információkhoz hozzáférést kapjon:
A vonatkozó jogszabályok alapján az Érintett személyes adatairól való tájékoztatását első alkalommal ingyenesen biztosítjuk. Kérésére egy hónapon belül írásban válaszolunk. Ugyanakkor, ha a kérelem egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, az Adatkezelő, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre:
Ha már fizetett költségtérítést, de az adatok kezelése jogellenesen történt, vagy a kérelme eredményeként javítanunk kell az adatait, visszatérítjük az Érintettnek ezt a díjat.
Ha a személyes adatok védelmére tett erőfeszítéseink ellenére azokhoz bárki jogosulatlanul hozzáfér, azokat megváltoztatja, továbbítja, nyilvánosságra hozza, törli vagy megsemmisíti, valamint véletlen megsemmisülést vagy sérülést okoz, vagy egyébként jogosulatlanul kezeli az adatait, tájékoztatjuk az Érintettet az ilyen incidens körülményeiről, ideértve azt is, hogy mikor történt, milyen hatásai lehetnek, és mit tettünk a következmények megelőzésére vagy enyhítésére.
15.2) A helyesbítéshez való jog (GDPR 16. cikk).
Ha az általunk kezelt személyes adatok nem pontosak, akkor az Érintett kérésére, indokolatlan késedelem nélkül kijavítjuk őket. Érintett jogosult arra is, hogy kérje a hiányos személyes adatai kiegészítését egy erre vonatkozó nyilatkozat útján.
15.3) Törléshez való jog (GDPR 17. cikk).
Az Adatkezelő késedelem nélkül törli a személyes adatait, amennyiben:
15.4) Korlátozáshoz való jog (GDPR 18. cikk).
Az adatkezelés korlátozására abban az esetben kerülhet sor, amennyiben:
A személyes adatai kezelése elleni tiltakozás elbírálásának időtartamára – de legfeljebb 5 napra – az adatkezelést az Adatkezelő felfüggeszti, a tiltakozás megalapozottságát megvizsgálja, és döntést hoz, amelyről Érintettet haladéktalanul tájékoztatja. Amennyiben a tiltakozás indokolt, az adatot az Adatkezelő korlátozza, azaz kizárólag a tárolás, mint adatkezelés valósulhat meg mindaddig, amíg:
Ha az adatkezelés korlátozását kérte, a korlátozás feloldásáról Érintettet az Adatkezelő előzetesen tájékoztatja.
15.5) Adathordozhatósághoz való jog (GDPR 20. cikk).
Az Adatkezelő az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát kérésére az Érintett rendelkezésére bocsátja. Amennyiben Érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, az információkat széles körben használt elektronikus formátumban (pl. .doc vagy .pdf formátumban) kell rendelkezésre bocsátani, kivéve, ha Érintett ezt másként kéri.
15.6) Mi történik, és mit tehet, ha elutasítjuk a kérelmét?
Ha az Adatkezelő elutasítja az Érintett kijavításra, korlátozásra vagy törlésre irányuló kérelmét, a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül írásban tájékoztatjuk Érintettet arról, hogy miért nem tudtuk teljesíteni a kérését, és tájékoztatjuk Érintettet a bírósági jogorvoslati lehetőségeiről, valamint arról, hogy bejelentést tehet a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz. Válaszunkat emailben küldjük el, ha Érintett ebbe beleegyezik.
15.7) Milyen jogai vannak akkor, ha úgy ítéli meg, hogy az adatkezelés jogellenes?
Ha aggályai vannak az adatkezelés jogszerűségével kapcsolatban, akkor jogosult az adatkezelés ellen tiltakozni. A tiltakozásnak tartalmaznia kell egy arra vonatkozó kérést, hogy az adatainak kezelését szüntessük meg, és az adatait töröljük. Ha tiltakozik a személyes adatának kezelése ellen, az Adatkezelő egy hónapon belül megvizsgálja a tiltakozás okait, érdemi döntést hoz, és írásban értesíti Érintettet a döntéséről. Ha úgy találjuk, hogy a tiltakozása megalapozott, akkor minden adatkezelési műveletet megszüntetünk, az érintett adatokat korlátozzuk, és értesítjük a tiltakozásról és az azt követő intézkedésekről mindazokat, akiknek a tiltakozással érintett személyes adatot korábban továbbítottuk. Ezek a címzettek szintén kötelesek intézkedni, hogy az Érintett tiltakozása érvényesülhessen. Ha nem ért egyet a döntésünkkel vagy ha az Adatkezelő nem tesz eleget a fenti egy hónapos határidőnek, Érintett bírósághoz fordulhat a döntés közlésétől vagy a határidő utolsó napjától számított 30 napon belül.
15.8) Milyen jogorvoslati lehetőségek állnak az Érintett rendelkezésére?
Ha az Érintett megítélése szerint személyes adatainak kezelése során az Adatkezelő megsérti a GDPR rendelkezéseit, úgy Érintett, mint Érintett jogosult arra, hogy panaszt tegyen egy felügyeleti hatóságnál (azaz az EU bármely tagállama által a GDPR 51. cikke alapján létrehozott közhatalmi szervnél) – különösen az Érintett szokásos tartózkodási helye, a munkahelye vagy a feltételezett jogsértés helye szerinti tagállamban. Magyarországon a GDPR 51. cikkében foglalt kritériumoknak megfelelően létrehozott felügyeleti szerv a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (a továbbiakban: „NAIH” vagy „Hatóság”).
Ennek megfelelően az alábbi pontban a NAIH részére panasztétel lehetőségének részleteiről tájékoztatjuk. Felhívjuk azonban a figyelmét, hogy ettől függetlenül Érintett a fentieknek megfelelően nem csak a Hatóságnál jogosult panasztételre, hanem az EU tagállamában létrehozott bármely felügyeleti hatóságnál.
15.9) Bejelentés a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz.
Az adatvédelmi jogszabályok betartását a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság felügyeli. Ha Érintett úgy ítéli meg, hogy az adatkezelésünk nem felel meg a vonatkozó jogszabályoknak vagy ha úgy ítéli meg, hogy ennek közvetlen veszélye fennáll, akkor bejelentést tehet a Hatóságnál a következő elérhetőségeken.
Hatóság neve: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
E-mail cím: ugyfelszolgalat@naih.hu
Telefonszám: +36 1 391 1400
Fax szám: +36 1 391 1410
Adatvédelmi kérdésekkel kapcsolatban további információ található a Hatóság honlapján: http://naih.hu/
Felhívjuk továbbá Érintett figyelmét arra, hogy az Adatkezelő köteles az adatvédelmi incidenst (azaz személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést) indokolatlan késedelem nélkül, és ha lehetséges, legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a tudomására jutott, bejelenteni a Hatóságnak. Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár az érintettek jogaira és szabadságaira nézve, az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja Érintettet az adatvédelmi incidensről.
15.10) Bírósági jogérvényesítés.
Ha Érintett úgy ítéli meg, hogy megsértettük a magánélethez való jogát, vagy hogy a tiltakozással kapcsolatos döntésünk helytelen volt, vagy arra nem válaszoltunk, Érintett bírósághoz fordulhat. Érintett dönthet úgy is, hogy a pert lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt indítja meg. Ezenkívül – a jogszabályban meghatározott feltételekkel – ha jogellenes adatkezelés vagy az adatbiztonsági követelmények megszegése következtében kárt okoznánk Érintettnek, bíróság előtt az Adatkezelő ellen kártérítési igényt érvényesíthet. Ha az Érintett személyiségi jogait sértettük meg, sérelemdíjban részesülhet, amelyet szintén bíróság előtt érvényesíthet. A lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszéket megkeresheti a http://birosag.hu/ugyfelkapcsolatiportal/birosag-kereso oldalon. Az Adatkezelő székhelye szerint a perre a Vásárosnaményi Járásbíróság rendelkezik illetékességgel.
Érintett személyes adatai kezelésével kapcsolatban további tájékoztatásért, illetve érintetti jogainak érvényesítése céljából kérjük, az alábbi e-mailcímen keressen minket: butornagy@gmail.com
16./ A megrendelő jogainak előző pontban leírtak szerint történő megsértése esetén a szolgáltató és – egy esetleges adattovábbításesetén – az adattovábbító címzettje ellen bírósághoz fordulhat.
17./ Jelen ÁSZF adatkezelésre vonatkozó rendelkezései között a szolgáltatót terhelő kötelezettségek nem terjednek ki a szolgáltatón kívüli, egyéb hirdetők esetleges adatkezelésére.
18./ A megrendelő által megrendelt termékek leszállításáról a szolgáltató köteles gondoskodni. A szolgáltató a termékek szállítását csomagküldő szolgálattal kötött szerződése alapján teljesíti. A szolgáltatások teljesítése érdekében a megrendelő regisztrációjával és egyben megrendelésével hozzájárul ahhoz, hogy a szolgáltató a megrendelő személyes adatait a szolgáltatóval szerződés kapcsolatban álló futárszolgálat mint csomagküldő szolgálat részére továbbítsa.
1./ a) Az ÁSZF rendelkezéseinek megszegését jelenti bármely, feleket terhelő kötelezettség szerződésszerű teljesítésének elmaradása. Aki a szerződés vagy a megrendelés megszegésével a másik félnek kárt okoz, köteles azt megtéríteni.
2./ A szolgáltató jogosult a megrendelővel fennálló szerződést azonnali hatályú felmondással megszüntetni, amennyiben a megrendelő fizetési kötelezettségének a szállító által történő kiszállításkor, továbbá személyes átvétel során nem vagy nem teljes mértékben tesz eleget, vagy a megrendelő a termék átvételét megtagadja. A szolgáltató azonnali hatályú felmondása esetén a megrendelő a szolgáltatónak – szerződésszegéssel – okozott valamennyi kárát köteles megtéríteni.
3./ Amennyiben a szolgáltató a megrendelését azért nem tudja teljesíteni, mert a szállítás során a szállító a kapcsolatot vele felvenni nem képes, az általa megadott elérhetőségeken megkeresést eszközölni lehetetlen, abban az esetben a megrendelő a sikertelen kézbesítéssel járó költségeket viselni köteles. A szolgáltatónak jogában áll – saját mérlegelési jogkörében eljárva – akként dönteni, hogy a teljesítést ismételten megkísérli, vagy a megrendelést e-mailben, azonnali hatállyal felmondja. Amennyiben a kézbesítés második alkalommal is sikertelen, úgy az ismételt kézbesítéssel járó többletköltségeket is a megrendelő köteles viselni, azzal, hogy a szolgáltató azonnali hatályú felmondási jogát a sikertelen szállítás okán jogosult gyakorolni. A kézbesítéssel járó többletköltségekbe minden esetben beleértendő a visszaszállítás díja is.
4./ Megrendelő az ÁSZF rendelkezéseinek szolgáltató általi súlyos megszegése esetén jogosult a megrendelést azonnali hatállyal e-mailben vagy tértivevényes postai küldeménnyel, egyoldalúan megszüntetni. A szolgáltató súlyosan megsérti az ÁSZF rendelkezéseit, amennyiben a megrendelő, megrendelése ellenére, szállítási kötelezettségét nem teljesíti, a készlethiányra történő felhívást elmulasztja, a szállítással kapcsolatos akadályközlési kötelezettségét megszegi.
1./ A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény rendelkezései értelmében a szolgáltató által üzemeltetett https://butornagy.hu/ weboldalon szereplő valamennyi tartalom szerzői jogi védelem alatt áll. E vonatkozásban a védelem kétséget kizáróan kiterjed a weboldalon közzétett képek, adatok, információk, programalkotások, forráskódok, a weboldal grafikai megjelenése és grafikai elemei, a web-shop termékpalettáján feltüntetésre kerülő valamennyi termék és szolgáltatás neve, hozzájuk tartozó képe, ábrák és márkatípusok és egyéb elemek megnevezéseire. A weboldalon feltüntetésre kerülő adatok és információk kizárólag az értékesítés és vásárlás célját szolgálják, másra nem használhatók fel, nem többszörözhetők és nem lemásolhatók.
2./ A szerzői jogvédelem körében a vásárlás céljától eltérő minden egyéb felhasználási mód tilos, kivéve, ha arra a szolgáltató előzetesen, írásban hozzájárul. Szerzői jogi védelem illeti meg a weboldalhoz kapcsolható, annak keretében működtetett adatbázisokat is, mely vonatkozásban tilos az adatbázisok rögzítése, azok reklámcélú felhasználása, valamint harmadik félnek történő továbbítása, részben vagy átdolgozott formában egyaránt.
3./ Különösen tilos a termékadatbázis bármekkora részét vagy egészét automatizált vagy egyéb módon letölteni, tárolni és felhasználni.
4./ A weboldal tartalmának állandó pontossága és megbízhatósága tekintetében a szolgáltató a felelősségét kizárja. A weboldalon megjelenő további hirdetők webhelyeinek bannerei, linkjei és tartalmi vonatkozásban a szolgáltató a felelősségét kizárja. Ebben az esetben hirdető teljes kártérítési felelősséggel tartozik helytállni a weboldalra feltöltött, létrehozott vagy egyébként közzétett tartalmakkal kapcsolatban.
XII. Vegyes és záró rendelkezések
1./ A szolgáltató felelőssége
2./ A szolgáltató – a megrendelések maradéktalan teljesítése érdekében – jogosult közreműködőt igénybe venni. A közreműködők magatartásáért úgy felel, mintha maga járt volna el, ekként minden közreműködői jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik.
3./ A megrendelő megrendelésből és jelen ÁSZF-ből szolgáltatóval szemben fennálló kötelezettségeit kizárólag a szolgáltató előzetes engedélye alapján jogosult harmadik személyre engedményezni.
4./ Amennyiben jogszabályi rendelkezések változása következtében az ÁSZF valamely rendelkezése érvénytelenné válik, az nem érinti az ÁSZF érvénytelenséggel nem érintett részeit. Az érvénytelenné és hatálytalanná vált rendelkezéseik helyébe a jogszabályi rendelkezések lépnek.
5./ Ha a szolgáltató az ÁSZF, illetve a megrendelés alapján őt megillető jogát vagy jogos igényét gyakorolni elmulasztja, az nem tekinthető jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Azon körülmény, hogy a szolgáltató egy vagy több alkalommal szigorúan nem alkalmazza az ÁSZF valamely lényegi feltételét vagy eseti kikötését, az nem eredményez jogról lemondást, így saját belátása szerint a későbbiekben adott feltétel vagy kikötés előírtakkal egyező betartását követelheti.
6./ A megrendelő és a szolgáltató vitás ügyeiket elsősorban peren kívül, békés úton kötelesek rendezni. A vitarendezés eredménytelensége utána felek jogosultak igényüket hatósági úton érvényesíteni. A felek a jogvitáik rendezésére a Vásárosnaményi Járási Bíróság kizárólagos illetékességét kötik ki.